Objavljeno: 16/01/2023. 07:27
Ovaj problem izražen je i u Tuzli gdje su vozači, svečanim defileom kroz grad, obilježili Međunarodni dan vozača i automehaničara.
Većina kompanija u oblasti transporta u našoj zemlji posljednjih je nekoliko godina suočena sa nedostatkom kvalifikovane radne snage koja odlazi u zapadnoevropske zemlje, gdje rade u mnogo boljim uslovima i za veći novac. Ovaj problem izražen je i u Tuzli gdje su vozači, svečanim defileom kroz grad, obilježili Međunarodni dan vozača i automehaničara.
Prosječna plata vozača u Tuzlanskom kantonu je oko 800 KM. Ovako niske plate, uz često loše uslove rada i rad bez slobodnih dana, sve više tjera vozače i automehaničare na odlazak u evropske zemlje gdje trenutno vlada velika potreba za radnicima ovih profesija.
“Svake godine otprilike od 20 do 30 posto odlazi. Imaju momci, dolaze nove radne snage, ali dođu, nauče se i onda se vraćamo ponovo na tu bolnu tačku, na finansije. Idu, svako ide za svojom egzistencijom, gdje mu je bolje i ljepše”, kaže Srđan Miljanović, predsjednik Udruženja vozača i automehaničara Tuzle.
“Vozači odlaze iz drugih razloga, odlaze iz razloga lošeg statusa vozača, loših plata, loših uslova rada, rada nedjeljom i subotom, praznikom, danju i noću, i u jako lošim uslovima i sa jako lošim voznim parkom”, navodi Muhidin Jašarević iz Udruženja vozača i automehaničara Tuzle.
Slična situacija sa platama i radnim uslovima je i kod automehaničara. Neatraktivnost ovog poziva je sve izraženija pa će se tek u narednim godinama osjetiti nedostatak ovog kadra.
“Većina mojih kolega odlaze vani, bolja para i zbog toga se ide vani. A, ovdje se nešto mora poduzeti po tom pitanju jer inače ćemo ostati bez majstora”, tvrdi Armin Mujkanović, automehaničar iz Tuzle.
“Radio sam i ja u Hrvatskoj i u Sloveniji, pa sam se vratio opet ovdje u svoju domovinu da radim kod svoje kuće. Nije ni tamo k’o što ljudi pričaju, i tamo ima dosta problema, opet je naša zemlja naša zemlja, naša prava, kakva su takva su, meni najbolja”, kaže Kenan Hasić, vozač u firmi “Amer-trans” Tuzla.
Jedan dio autoprevozničkih firmi je već značajno povećao plate svojim radnicima u namjeri da ih zadrže. Otvorenost evropskog tržišta radne snage primorat će, prije ili kasnije, sve vlasnike autoprevozničkih firmi da krenu ovim putem.
Više u prilogu BHRT-a.
Objavio: usn krajina