Protiv smo ubijanja! | Za slobodnu smo Palestinu i Ukrajinu!

BBC: Spektakularan neuspjeh samouslužnih kasa

Objavljeno: 17-01-2024 | 15:42

BBC: Spektakularan neuspjeh samouslužnih kasa

Tehnologija je, u nekim slučajevima, prouzrokovala više problema nego što vrijedi. “Nije donijela ono što je ‘obećavala'”, kaže Christopher Andrews, izvanredni profesor i voditelj sociologije na Univerzitatu Drew u SAD-u i autor knjige The Overworked Consumer: Self-Checkouts, Supermarkets, and the Do-It-Yourself Economy .

Neočekivani problemi u području pakiranja

Mnoge maloprodajne tvrtke uložile su milijune – ako ne i milijarde – dolara u tehnologiju samonaplate, za koju Andrews kaže da je prvi put razvijena tijekom 1980-ih, a počela se pojavljivati ​​u trgovinama 1990-ih.

Unatoč troškovima njihove ugradnje, mnogi trgovci na malo mijenjaju smjer u pogledu tehnologije. Cilj je, na primjer, ograničavanje broja artikala koje korisnici na takvoj blagajni mogu kupiti odjednom.

Walmart je uklonio neke kioske za samoplaćanje u određenim trgovinama kako bi spriječio krađu. U Ujedinjenom Kraljevstvu lanac supermarketa Booths također je smanjio broj samoposlužnih blagajni u svojim trgovinama, jer kupci kažu da su spore i nepouzdane.

Dollar General, jedan od najbrže rastućih trgovaca na malo u SAD-u, također preispituje svoju strategiju. U 2022. diskontni lanac uvelike se oslanjao na tehnologiju samonaplate – nije bilo neuobičajeno vidjeti samo jednog ili dva zaposlenika kako rade u cijeloj trgovini Dollar General u nekim područjima.

No unatoč ulaganju, sada planiraju povećati broj zaposlenih u trgovinama, “a posebno na blagajnama”, rekao je izvršni direktor tvrtke Todd Vasos. “Ove smo se godine previše oslanjali na samonaplatu u našim trgovinama”, rekao je tijekom razgovora o prihodima tvrtke za treće tromjesečje 2023. u prosincu prošle godine. “Samonaplatu bismo trebali koristiti kao sekundarno sredstvo naplate, a ne primarno.” 

Neki trgovci na malo navode krađu kao motivator za odbacivanje blagajni bez osoblja. Kupci su spremniji ukrasti robu kada koriste samoposlužnu blagajnu nego kada su licem u lice s blagajnikom. Neki podaci također pokazuju da trgovci na malo koji koriste tehnologiju samonaplate imaju stope gubitaka dvostruko veće od prosjeka industrije.

Stručnjaci također kažu da je još jedan neuspjeh tehnologije samonaplate taj što u mnogim slučajevima jednostavno ne dovodi do uštede troškova kojoj su se tvrtke nadale.

Ljudi ili strojevi?

Potrošači žele da ova tehnologija radi i dočekali su je raširenih ruku. Međutim, godinama kasnije, još uvijek čekaju u redu za blagajne, ponekada čekaju i pomoć osoblja u trgovini ili čekaju provjeru dobi za kupnju pojedinih artikala. 

U anketi provedenoj 2021. na 1000 američkih kupaca, 60% potrošača reklo je da radije koriste samoposlužnu blagajnu nego blagajnu s osobljem kada imaju izbor, no 67% potrošača doživjelo je neuspjeh tehnologije pri pokušaju njezina korištenja.

“Nije da je tehnologija samonaplate dobra ili loša sama po sebi… ali ako isprobamo samonaplatu i shvatimo da nemamo koristi od nje, mogli bismo odustati od nje”, kaže Amit Kumar, asistent profesora marketinga i psihologije na Univerzitetu Texas, koji proučava ponašanje potrošača i donošenje odluka.

Foto: Shutterstock / Na fotografiji nije trgovina iz teksta, a nije ni iz Hrvatske – to je još jasnije zbog osmijeha radnice

Čini se da se to događa u mnogim slučajevima, jer frustracije kupaca tehnologijom i dalje postoje. Ali Andrews kaže da će, iako trgovine mogu promijeniti svoje strategije – kao što se vidi s Dollar Generalom i drugima – mnogi veliki maloprodajni lanci vjerojatno zadržati kioske u trgovinama zbog nepovratnih troškova.

“Potrošili su milijarde stavljajući ih u trgovine i nadaju se da će još uvijek uspjeti pridobiti javnost da ih koristi”, kaže on. Trgovci na malo vjerojatno će se i dalje oslanjati na tehnologiju, ali mnogi se neće isključivo oslanjati na nju. Umjesto toga, kupcima sve više daju mogućnost izbora između čovjeka i stroja.

Objavio: usn krajina

IMPRESSUM

Kontakt - telefon

REDAKCIJA: +387 37 228-409; FAX: 224-103

MARKETING: +387 37 226-485

RAČUNOVODSTVO:TEL/FAX: +387 37 226-488

Unsko-sanske novine [PRINTANI MEDIJ] sedmične su novine, izlaze petkom

Radimo svakim danom od 08:00 - 15:00, osim dane vikenda i praznika

Tekstove za sjećanje i posljednje pozdrave možete dostaviti do srijede do 12:00

ADRESA: Bihać, 502. viteške brigade bb (Kulturni centar u gradskom parku)


List je registrovan kod Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta F BiH pod brojem 563/96.


PDV broj: 263024120002


Reg. broj: 4263024120002

Račun broj:
3385002200568303 kod UniCredit Zagrebačka banka d.d.
e:mail - WEB

usnkrajina@usnkrajina.com.ba

e:mail - REDAKCIJA

usnovine@bih.net.ba

prava pridržana

© usnkrajina.com.ba | 2024.

web-razvoj i dizajn: Osman D.