“Godišnje se u BiH uništi 280 miliona obroka koji bi mogli biti donirani”

Objavljeno: 28/04/2022. 10:13

– Pokrenuta kampanja „Niko gladan. Niko sam”

Cilj kampanje je potaknuti pronalaženje sistemskog rješenja za dio problema siromaštva u BiH, uključujući ukidanje PDV-a na doniranu hranu

Povodom svjetskog dana borbe protiv uniđtavanja hrane koji se obilježava danas, 27. aprila, u našoj zemlji je pokrenuta kampanja pod nazivom “Niko gladan. Niko sam” čija glavna poruka glasi: “Smanjimo uništavanje hrane – donirajmo je!”

Na ulicama Sarajeva, Banjaluke, Tuzle, Mostara, Bijeljine i Bihaća osvanuli su billboardi sa porukama koje apeliraju „Smanjimo uništavanje hrane – donirajmo je!”.

Zvanični podaci govore da se blizu 17.000 ljudi hrani u javnim (pučkim) kuhinjama, da u mnogim sredinama postoje zahtjevi za otvaranjem novih, a broj korisnica i korisnika ovih kuhinja stalno raste. Nedavno otvaranje “javne kuhinje za bebe” jedno je od alarmantnih upozorenja da se mora reagovati.

“Svakoga dana u BiH se uništi 767.123 obroka, jer se na doniranu hranu plaća PDV”, „Svaka peta osoba u BiH živi ispod linije siromaštva”, „Godišnje se u BiH uništi 280 miliona obroka koji bi mogli biti donirani” – ovo su samo neke od poruka nove kampanje pod nazivom „Niko gladan. Niko sam”.

Kampanja za cilj ima potaknuti pronalaženje sistemskog rješenja za dio problema siromaštva u BiH, uključujući ukidanje PDV-a na doniranu hranu.

Ukidanje PDV-a na doniranu hranu bi pokrenulo čitav niz aktivnosti koje bi za rezultat imale korist na svim nivoima društva. Naravno, najvažnije je da bi naši građani i građanke u stanju socijalne potrebe dobili doniranu hranu. To će se dogoditi kroz gradnju efikasnog mehanizma za doniranje hrane javnim (pučkim) kuhinjama koji će kompanijama omogućiti jednostavno i transparentno doniranje hrane.

Inicijalne analize pokazuju da će se, troškovno gledajući, korist za državu ogledati u optimizaciji budžeta na svim nivoima vlasti, jer bi do sada iznos predviđen za donacije hrane u novcu mogao biti usmjeren na druge socijalne programe. Kompanije će dobiti priliku da pokažu svoju humanu stranu. U principu, svako dobija, a najvažnije da niko u BiH neće ostati gladan. To je ono zbog čega smo sve ovo i započeli – izjavio je Zoran Puljić, direktor Fondacije Mozaik koja predvodi partnerstvo koje stoji iza ove humane inicijative.

U narednom periodu organizatori su najavili brojne aktivnosti kojima žele informisati javnost o ovom problemu i podići svijest o mogućnostima podrške najugroženijim kategorijama stanovništva. Na web stranici nikogladan.lonac.pro možete saznati više informacija o inicijativi i načinima kako se pridružiti naporima da ljudi ne budu zaboravljeni, da niko ne ostane gladan.

Objavio: usn krajina