27/07/2024

UNSKO-SANSKE NOVINE

NAKON TRAGIČNIH DOGAĐAJA U SRBIJI, PEDAGOZI I PSIHOLOZI ODRŽALI SASTANAK S MINISTROM OBRAZOVANJA, NAUKE, KULTURE I SPORTA: Međuljudski odnosi, kao prevencija

Objavljeno: 12/05/2023. 09:20

NAKON TRAGIČNIH DOGAĐAJA U SRBIJI, PEDAGOZI I PSIHOLOZI ODRŽALI SASTANAK S MINISTROM OBRAZOVANJA, NAUKE, KULTURE I SPORTA: Međuljudski odnosi, kao prevencija

Tokom sastanka pedagoga i direktora škola, te predstavnika Pedagoškog zavoda i Ministarstva obrazovanja, pomenute su brojne mjere, od kojih će se neke sasvim sigurno naći u konačnom prijedlogu mjera, kao odgovor na aktuelnu situaciju

Pedagozi osnovnih i srednjih škola, predsjednici Aktiva direktora, predstavnici Pedagoškog zavoda USK-a i Udruženja pedagoga USK-a, u ponedjeljak, 8. maja održali su sastanak s predstavnicima Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta USK.

Namjera je bila da se, prije svega razgovara o refleksijama masovnih ubistava u Srbiji, posebno slučaja u kojem su i masovni ubica i žrtve, učenici osnovne škole.

Poznato je, da je upravo u Bihaću zabilježen slučaj, kada je bivši učenik jedne srednje škole slavio maloljetnog ubicu iz Srbije i najavljivao isti slučaj i u svojoj bivšoj školi. Stoga je sasvim normalna pojava uznemirenosti, ali mjesta panici nema, rekao nam je kantonalni ministar obrazovanja Edvin Alijanović.

-Mi smo prepoznali da trebamo preventivno djelovati, prije mogućih zahtjeva, koji bi eventualno došli od strane roditelja. Sasvim je razumljivo da razloga za brigu ima. Ovaj nemili događaj obilježio je i Srbiju i region možda za sva vremena, a puno je modaliteta da se to zaustavi, pojasnio je Alijanović.

Osjećaj šoka, koji je uslijedio odmah nakog pomenutih tragičnih događaja, zamijenjen je osjećajem nemoći, pitanjima vezanim za vlastitu sigurnost, traženjem krivaca. Prof. dr Šejla Bjelopoljak, predsjednica Udruženja psihologa-pedagoga Unsko-sanskog kantona smatra da moć ipak imamo i to ne samo roditelji i prosvjetni radnici, nego i svi koji se nalaze u okruženju djeteta i imaju utjecaj na njegov život.

Poremećeni međuljudski odnosi
– Podsjećamo danas i apelujemo na međuljudski odnos. Međuljudski odnos se gradi u preventivnoj fazi. Dakle, tada kao roditelji i kao prosvjetni radnici, imamo priliku da se dogovaramo sa djetetom. Šta je dobrobit djeteta !’ Šta je u najboljem interesu djeteta!? Kada dijete pokaže društveno-neprihvatljive oblike ponašanja, napravi neki problem, pošalje signale za pomoć, tada je ustvari kasno za građenje ovog odnosa, o kojem govorim. Tada se već međusobno okrivljujemo ili okrivljujemo sami sebe i ponovo se vraćamo u ovo vrzino kolo-bespomoćnost. Mi danas ne govorimo o bespomoćnosti, nego odgovornosti koju imamo, podsjećamo na resurse i dogovaramo dalje mjere, kazala je prof.dr Šejla Bjelopoljak.

Tokom sastanka pedagoga i direktora škola, te predstavnika Pedagoškog zavoda i Ministarstva obrazovanja, pomenute su brojne mjere, od kojih će se neke sasvim sigurno naći u konačnom prijedlogu mjera, kao odgovor na aktuelnu situaciju. Tako je, između ostalog spomenuta mogućnost zakonske zabrane korištenja mobitela u školama, što bi bilo definisano Zakonima o osnovnom i srednjem obrazovanju, potom sankcioniranju objavljivanja neprimjerenih sadržaja u medijima i na društvenim mrežama, što bi regulirao Zakon o informisanju, koji je u pripremi. Također je pomenut i pojačan rad pedagoških i psiholoških službi u školama, ali prije toga njihovo popunjavanje, s obzirom da u ovdašnjim školama rade samo dva psihologa.

Ministarstvo obrazovanja donijelo zaključke
Nakon održanog sastanka tematski su izdvojena područja: preventivne aktivnosti unutar odgojno-obrazovnih ustanova preko nastavničkih vijeća i ostalih stručnih tijela koje će se realizirati do kraja školske godine sa akcentom na odgojne mjere, delegiranje prijedloga praksi putem općinskih aktiva kako bi se ujednačio pedagoški rad u svim općinama Unsko-sanskog kantona u saradnji sa Udruženjem pedagoga USK, Pedagoškim zavodom i Ministarstvom obrazovanja (edukacije, konferencije, seminari), intenzivirati proces usvajanja Zakona o osnovnom obrazovanju, precizirati odredbe koje će sadržavati način upotrebe IKT, unaprijediti odnos saradnje roditelja i škole sa akcentom na odgovornost svih pojedinačno koji će raditi u najboljem interesu djeteta, intenzivirati proces usvajanja Zakona o informisanju USK, kako bi se uredila oblast objave sadržaja u medijima i na društvenim mrežama (govor mržnje, neprilagođeni sadržaji….), te jačanje kadrovskih kapaciteta stručnih službi u odgojno-obrazovnim ustanovama.

Sve navedene aktivnosti će, kako je rečeno, uključiti direktni angažman prosvjetnih radnika, roditelja i učenika.
Usvojeni zaključci trebali bi nadležnima u obrazovno-odgojnom procesu, osigurati “alat” za prevenciju, ali i sankcioniranje i vršnjačkog nasilja u školama, čemu smo do sada više puta svjedočili, kao i nasilju učenika nad nastavnicima. Ipak, osnovna karika u lancu odgoja djeteta su roditelji od kojih u velikoj mjeri ovisi koliko će se uključiti u realizaciju ovih zaključaka, kako bi olakšali rad ne samo nastavnom osoblju, nego u konačnici i svojoj djeci koja se nalaze u sistemu obrazovanja. U narednom periodu pratit ćemo aktivnosti vezane za donošenje i realizaciju ovih zaključaka, i zajedno sa stručnim osobljem realizirati njihovu uspješnost.
N. Dž.

Objavio: usn krajina