usnkrajina: 31-07-2025 | 12:28 | Kategorija: MAGAZIN
U vremenu kada automobilska industrija grabi ka elektrifikaciji i sve kompleksnijim pogonskim rješenjima, postoji jedan motor koji prkosi trendovima — Toyotin 4,2-litreni dizelski 1HZ, redni šestcilindraš koji se još uvijek ugrađuje u nove Land Cruisere serije 70.
Pokrenut još 1990. godine, ovaj motor opstaje gotovo neizmijenjen. Bez turbine, bez direktnog ubrizgavanja, bez elektronike, ali s blokom od lijevanog željeza i mehaničkom pumpom goriva, 1HZ je oličenje jednostavnosti i robusnosti. S 130 KS i 285 Nm okretnog momenta, pruža sasvim dovoljno snage za zahtjevne terene i teške zadatke.
“Ovaj motor jednostavno nema šta da se pokvari,”
ističu korisnici u najizazovnijim uvjetima.
Pouzdanost i lakoća servisiranja razlog su zašto se 1HZ i dalje koristi u pustinjama Australije, na afričkim visoravnima, u ratnim i humanitarnim zonama. Agencije poput UN-a i Liječnika bez granica i dalje naručuju Land Cruisere s ovim motorom preko Toyota Gibraltar Stockholdingsa – Toyotine službene ispostave za terenske misije.
“1HZ nije samo motor. To je alat za preživljavanje,”
poručuju iz humanitarnih organizacija koje ovise o terenskoj mobilnosti.
U svijetu gdje se automobili sve više oslanjaju na tehnologiju, 1HZ ostaje bastion mehaničke pouzdanosti. Dok god postoji potreba za motorom koji može preživjeti i najteže uvjete, Toyota 1HZ će imati svoje mjesto – daleko od asfaltiranih cesta i digitalnih kontrolnih ploča.
Objavio: usn krajina
MAGAZIN