usnkrajina: 25-10-2024 | 09:20 | Kategorija: Bihać, Prvi

SJEĆANJE NA ZLATNO DOBO KRAJIŠKIH VOZAČA: Priča o braći Kavaz i Nuriji Rošiću

Muhamed Kavaz, sin poznatog vozača Ibrahima Kavaza ispričao nam je u svojoj kući kako je nastao članak „Braća – uzorni vozači“ kojeg je Nurija Rošić 1965. godine objavio u beogradskim Večernjim novostima u rubrici „Ove nedelje za volanom“ i tako ovjekovječio sjećanje na Muharema i Ibrahima Kavaza, šofere iz Bosanskog Petrovca.

Da ova priča bude ponovo ispričana, pobrinula se kolegica Elma Terzić, novinarka-spikerica Radija Bosanski Petrovac. Ona je pronašla uramljene slike novinskog članka koji su završili na otpadu i donijela ih u prostorije radija.

Rijedak podvig

Vidjela sam pored kanti za otpad uramljenu sliku.Kada sam pogledala vidjela sam da se radi o novinskom članku o braći Kavaz i ponijela ih na posao. Kada sam došla, odmah sam nazvala Muhameda da ga pitam za to, a on mi je pojasnio da ima orginalni članak kojeg uvijek može izraditi kao fotografiju ako poželi. Pitala sam ga da ispriča priču kako je nastao članak i pristao je, a sa mnom su bile i kolege iz Unsko-sanskih novina „Krajina“, kaže Terzić

Autor članka Nurija Rošić je bio također vozač po zanimanju, a radio je povremeno dopisnički za Večernje novosti. Kako je bio vozač imao je priliku da upozna brojne vozače širom regije, a među njima i braću Kavaz. Njegova priča je objavljena u vrijeme kada su oba brata već imala značajne vozačke podvige iza sebe, a njihova upornost i vještina prepoznate su i van granica Bosne i Hercegovine.

Moj otac Ibrahim Kavaz je vozio kamion marke TAM 4500 i radio je u Trgovinskom magazinu koji je formiran 1957. godine. Taj kamion je bio među prvim vozilima koje je TAM proizveo, a pričalo se o njemu kao o pravom čudu automobilske tehnologije tog vremena, prisjeća se Muhamed Kavaz

Ceste osvajali bez moderne opreme

Kamioni koje su vozili Ibrahim i njegov brat Muharem bili su među prvim modelima TAM-a sa zračnim kočnicama i modernim sistemima, što ih je činilo revolucionarnim za tadašnje vozačke standarde. Muhamed ističe kako je njegov otac sa jednim od tih kamiona prešao 400.000 kilometara, a s drugim čak 500.000 kilometara bez generalke što je u to vrijeme, na putevima bez asfalta i lošim cestama, bio izuzetno rijedak podvig. Zbog tih postignuća, Ibrahim je od fabrike TAM dobio Zlatnu plaketu kao priznanje za njegovu izuzetnu vozačku karijeru.

Muharem Kavaz, poznat po nadimku Ćurina, započeo je svoju vozačku karijeru 1954. godine, kada je kupio Mercedes kamion, s kojim je prešao 800.000 kilometara bez mijenjanja dijelova. Muhamed se također sjeća da je njegov stric, nakon tog kamiona, vozio i legendarni Mercedes 115 klasu do 1984. godine, prešavši s njim 500.000 kilometara.

Nadimci su im nastali spontano. Stric Hare je dobio nadimak Ćurina, a moj otac Mandov.Nadimci koje im je dala majka, ostali su u našem sjećanju, priča Muhamed.

    Danas akteri ove priče više nisu među živima. Muharem, Ibrahim i Nurija Rošić ostavili su za sobom ovu divnu priču koja se i dalje prepričava među onim malo starijim generacijama, podsjećajući i nas mlađe na doba kada su vozači poput njih svakodnevno osvajali ceste, prelazeći nevjerovatne udaljenosti u kamionima bez moderne opreme, ali sa nevjerovatnom upornošću i strašću za volanom.

    F. Vojić

    Objavio: usn krajina

    Bihać Prvi