usnkrajina: 20-09-2025 | 09:48 | Kategorija: Master, Region

I ZDRAVSTVENI ODGOJ: “Ideološki” dijeli hrvatsko društvo

U susjednoj Hrvatskoj, ideološki duboko podijeljenoj državi, kako se čini ponovo će “zakuhati”. Ovaj put oko pitanja obrazovanja, odnosno, treba li ili ne treba u obrazovanje uvesti predmet zdravstvenog odgoja učenika.

Za prgoresivne snage ne radi se o ideologiji, već o vannastavnom predmetu u kojem bi se učenicima približile, između ostalog i teme iz spolnog i reproduktivnog zdravlja, na sveobuhvatan i djeci tog uzrasta prilagođen način. Upravo je ovo “trn u oku” pojedinicima, neformalnim grupama roditelja, udruženjima i cijelom političkom spektru desnice, kao i utjecajnim crkevnim krugovima, koji na sve to gledaju kao na uvođenje rodne ideologije, u kojoj će djeci “ispirati mozgove”.

Za konzervativne krugove i desnicu, zdravstveni odgoj nije tek pitanje zdravlja, već ideološko polje sukoba. Najviše im smeta uvođenje tema spolnog i reproduktivnog zdravlja te rodne ravnopravnosti, koje vide kao prikrivenu “rodnu ideologiju” i prijetnju tradicionalnim vrijednostima i ulozi familije. Kritičari strahuju da se kroz obrazovni sistem djeci „nameću“ stavovi koji potkopavaju vjeru i konzervativni svjetonazor.

Ipak, kako prenose mediji iz nama susjedne Hrvatske, Grad Rijeka se odlučio nakon provedenog pilot-projekta Zdravstvenog odgoja i obrazovanja u višim razredima šest riječkih osnovnih škola od ove školske godine model primijeniti u svim osnovnim školama Grada Rijeke. Grad Rijeka prva je jedinica lokalne samouprave u Hrvatskoj koja je prošle školske godine uvela program Zdravstvenog odgoja i obrazovanja u svoje osnovne škole, a po uzoru na vrlo uspješan i višestruko nagrađivan projekt Građanski odgoj i obrazovanje.

“Glavni cilj programa je razvoj zdravstvene pismenosti djece i mladih kroz cjelovit pristup učenju o svim aspektima zdravlja, odnosno stvaranje društva u kojem su djeca i mladi osnaženi za donošenje informiranih odluka koje pozitivno utječu na njihovo mentalno, emocionalno, fizičko i socijalno blagostanje, sada i u budućnosti”, navodi UO za odgoj i obrazovanje, kulturu, sport i mlade.
Učenje i poučavanje unutar izvannastavne aktivnosti ZOO organizirano je kroz četiri tematska područja: Zdravi stilovi života, pravilna prehrana i tjelesna aktivnost, Prevencija ovisnosti i rizičnih ponašanja, Mentalno zdravlje – emocionalna i socijalna dobrobit djece i mladih te Spolno i reproduktivno zdravlje te rodna ravnopravnost.

Na pisanju i uređivanju prvih izdanja priručnika sudjelovao je niz stručnjaka različitih profila. Sam kurikulum donosi i prijedloge metoda i strategija učenja i poučavanja za svako tematsko područje kao i prijedloge metoda vrednovanja učenika koje se temelje isključivo na formativnom vrednovanju, umjesto klasičnom brojčanom ocjenjivanju.

Nakon Rijeke na sličan potez odlučili su se iz gradske uprave Zagreba.

Objavio: usn krajina

Master Region