Izgradnja autoputa na Koridoru 5C ostaje apsolutni infrastrukturni prioritet u Federaciji Bosne i Hercegovine. Ipak, ovaj projekt neće riješiti pitanje povezivanja cijele države – brojni krajevi i dalje su u svojevrsnoj saobraćajnoj izolaciji.
Zbog toga su u fokusu četiri nova infrastrukturna projekta – izgradnja brzih cesta koje će povezati dijelove Federacije kroz koje autoput ne prolazi. To su dionice kroz Zapadnu Hercegovinu, Krajinu, srednju Bosnu i istočnu Bosnu, a zajedno čine novu saobraćajnu sliku Federacije.
Krajiška brza cesta jedna je od strateški najvažnijih u planu Vlade Federacije. Projektom je predviđeno spajanje Bihaća, Cazina i Velike Kladuše s granicom Evropske unije, čime bi Unsko-sanski kanton napokon izašao iz višedecenijske prometne izolacije.
Idejni projekt već je završen za dionicu Bihać – Cazin (Ćoralići), dužine 17,95 kilometara, dok se rješenje za ostatak trase privodi kraju. Vlada FBiH je proglasila javni interes i pokrenula prve postupke eksproprijacije zemljišta.
Početak izgradnje prve dionice planiran je za 2026. godinu, a cijela brza cesta trebala bi biti duga oko 47 kilometara, s procijenjenom vrijednošću od oko milijardu KM.
Ova saobraćajnica donosi novu perspektivu Krajini – brže veze s ostatkom zemlje, ali i direktan izlaz prema Evropskoj uniji.
Brza cesta Mostar – Polog – Široki Brijeg – granica RH već je u fazi realizacije. Potpisan je ugovor za dionice Polugrno – Podledinac i Podledinac – Grude istok, vrijedne više od 106 miliona KM.
Kada bude završena, ova trasa će povezati Hercegovinu s Dalmacijom i autocestom A1, otvarajući novi prostor za razvoj turizma i trgovine.
Cesta Lašva – Nević Polje – Turbe – Jajce mijenja saobraćajnu sliku srednje Bosne. Izgrađen je dio od Viteza do Nević Polja, a uskoro počinju radovi na travničkoj zaobilaznici.
Ovaj projekt će značajno rasteretiti postojeći magistralni pravac i poboljšati pristup poslovnim zonama u središnjoj Bosni.
Projekt Prača – Goražde u završnoj je fazi izgradnje tunela Hranjen, dužine 5,5 kilometara. Kada bude gotov, udaljenost između Sarajeva i Goražda smanjit će se sa 96 na 56 kilometara, a putovanje će trajati manje od 45 minuta.
Uz Koridor 5C i navedene brze ceste, u Federaciji su u pripremi još dva velika infrastrukturna projekta:
Zajedno, ovi projekti predstavljaju najveći investicioni ciklus u modernoj historiji Federacije BiH i važan korak ka njenom ekonomskom ujedinjenju.
Objavio: usn krajina
BiH Master