usnkrajina: 22-08-2023 | 13:28 | Kategorija: Kronike

KRAJIŠNICI JOŠ ČEKAJU DA PRVI AVION POLETI S BIHAĆKOG AERODROMA: Prvi čovjek Bihaća tvrdi da proces izgradnje teče predviđenom dinamikom

Iako pompezno najavljivan projekat Aerodroma Bihać nije ni blizu završnice. O zvaničnom početku letova građani Unsko-sanskog kantona i njegova dijaspora mogu i dalje da sanjaju. Tokom proteklog perioda bilo je mnogo kritika i teških komentara u vezi ovog za Bihać i USK-a historijskog projekta. Gradonačelnik Bihaća Elvedin Sedić kaže da proces izgradnje bihaćkog aerodroma ide prema planiranoj dinamici.

Još uvijek se vrši eksproprijacije zemljišta, a završena je i aeronautička studija. Pripremljena je i kompletna dokumentacija kako bi se mogla dobiti urbanistička i građevinska dozvola, što je uslov za početak građevinskih radova.

Para ima, pare nisu problem

“Ono što ostaje jeste saglasnost Agencije za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA) i mislim da je taj dokument jedna formalnost kako bi mogli nastaviti sa postupkom izdavanja urbanističke saglasnosti čijem se dobivanju u JP Aerodrom Bihać do kraja ove godine.

Treba naglasiti i to da Skupština Unsko-sanskog kantona mora usvojiti plansko-prostornu dokumentaciju kako bi projekt mogao nastaviti sa realizacijom. Očekuje se da će se ta prepreka razriješiti nakon godišnjih odmora i povratka zastupnika u skupštinske klupe.

“Glavni projekat se priprema tako da kraja marta iduće godine mogli dobiti određena odobrenja za građenje jer je u pitanju složena građevina. Tako da bi građevinska dozvola bila izdavana u segmentima: putnički terminal, poletno-sletnu pistu, tehnički blok tako da bi mogli neke velike radove mogli početi vršiti u idućoj godini”, kaže Anel Hadžić, direktor JP Aerodrom Bihać.

Vlada Federacije BiH je za prvu fazu projekta osigurala 17.5 miliona eura. Do sada je potrošeno 9 miliona eura a ostatak novca je i dalje na raspolaganju.

“Ovaj projekat ima tri faze. Kada govorimo o prvoj fazi ona ima tri koraka realizacije. Prvi korak je priprema terena i dokumentacije što spada u najzahtjevniji dio. Mi smo tu završili oko 60% posla. Druga faza je faza izgradnje i ona bi trebala biti završena u periodu od 24 do 30 mjeseci. I treći korak je primopredaja objekta, odnosno certificiranje ili licenciranje i ono može trajati do tri mjeseca. Znači vrlo je bitno završiti ovu pripremnu fazu i onda ćemo moći govoriti o vremenskom periodu završetka infrastrukturnog projekta”, pojašnjava Hadžić.

Taoci politike sa viših nivoa

A kada sve bude konačno završeno, mukama Krajišnika tu nije kraj. Naime, da bi Aerodrom Bihać bio uvršten kao operator potrebno je izmjeniti dva zakona na nivou države – Zakon o aerodromima i Zakon o pružanju usluga u zračnom saobraćaju. Iz JP Aerodrom su preko određenih delegata uputili pitanja resornom ministarstvu.

“Samo izmjena traje određenih vremenski perioda, a nakon tih izmjena druga državna agencija koja se bavi pružanjem usluga u zračnom saobraćaju BiH ANSA, ima mogućnost da kroz svoje planove pripremi realizaciju dijela kontrole leta, odnosno osoblja koje će vršiti usluživanje u ovom dijelu. Dakle, to je obaveza državne agencije. Oni za sada nemaju tu mogućnost jer mi kao operatori nismo uvršteni”, ističe Hadžić.

Boraveći nedavno u Bihaću, dopredsjedavajući Doma naroda Parlamentarne Skupštine BiH Kemal Ademović obećao je pomoći nastavak realizacije bitnih projekata za Unsko-sanski kanton.

“Obećao sam da ću dati svoj maksimum, jer u javnom prostoru postoji narativ da je Unsko-sanski kanton malo zapostavljen i da je po strani”, kazao je Ademović.

Federalni ministar poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva Kemal Hrnjić kaže da ima konkretne podatke u vezi priče i dilema da li je Unsko-sanski kanton zapostavljen ili nije.

 “Donio sam danas konkretne pokazatelje i od 2,7 milijardi KM koje su realizirane u FBiH, tek 26 milona je došlo u Unsko-sanski kanton. U ukupnom planu javnih investicija u Federaciji, do 2026. godine USK-a participira sa tek 2,9 posto ukupnih sredstava i smatramo da je to jako nedovoljno”, poručio je Hrnjić.

Gradske i kantonalne vlasti od Vlade Federacije BiH traže da ostane privržena ovom kapitalnom projektu za Unsko-sanski kanton i Bihać, te da učine sve kako bi on bio završen.

 F. V.

Objavio: usn krajina

Kronike